FAQ

Czy zdjęcia będą tak samo wyglądały w druku jak na moim monitorze?

Tak, jeśli:

-masz poprawnie skalibrowany monitor,

-używasz odpowiednich profili kolorystycznych (dopasowanych do papieru używanego w laboratorium),

-Twoje zdjęcia mają poprawną rozdzielczość (wymagamy 300 dpi (px/cal)).

 

Czy moje pliki będą poddawane obróbce graficznej?

Tak, jeśli podczas zamawiania produktu zaznaczono: "korekcję kolorystyczną".

Korekcja dotyczy jasności zdjęć, likwidacji efektu "czerwonych oczu" oraz uzyskania naturalności barw - pliki dostosowywane są do charakterystyki i wymogów poszczególnych maszyn dla otrzymania najlepszego efektu naświetlenia czy wydruku.

Obróbki kolorystycznej nie należy mylić z retuszem.

Czy mogę zamówić wykonanie projektu?

Tak.

W nKalkulatorze, podczas zamawiania produktu, przy opcji: "Wykonanie projektu" zaznacz: "Na zamówienie".

Sprawdź, jak zamówić projekt TUTAJ.

Jakie czcionki użyte są w poszczególnych wzorach?

W niektórych produktach korzystamy z dedykowanych dla konkretnych wzorów czcionek. Chcesz użyć takiego samego fontu w projekcie? Możesz go sprawdzić i pobrać TUTAJ.

 

 

Kreator online

Jak zapisać podgląd projektu dla klienta?

Użyj skrótów:

ctrl + shift + e - jeśli chcesz zrobić podgląd całego projektu,

ctrl + shift + alt + F3 - jeśli chcesz zrobić podgląd pojedynczej rozkładówki.

Takie same skróty obowiązują przy Macu (nie cmd).

Podglądy są skompresowane w pliku .zip

Gdzie jest obszar bezpieczny?

Obszar bezpieczny znajduje się kilka milimetrów przed zielonymi liniami, które wyznaczają przybliżone miejsca cięcia strony. Nie jest wyraźnie oznaczony w kreatorze.

Zdjęcie możesz swobodnie powiększać lub przesuwać kursorem w granicach obszaru bezpiecznego - jeśli zostanie on przekroczony kreator automatycznie przyciągnie fotografię poza linię cięcia.

Jak usunąć tło w projekcie?

Wejdź w górne menu w zakładkę: "Tła".

Z rozwijanej listy wybierz interesujące Cię tło, przygotowane dla konkretnego szablonu. Jeśli chcesz mieć tło np. białe lub czarne kliknij na: "Tła jednolite" i przeciągnij wybrane z nich na stronę projektu.

Jak stworzyć tło ze zdjęcia?

Wejdź w menu górne: "Zdjęcia". Wybierz fotografię, która ma stać się tłem dla projektu, lub w dolnym menu "Dodaj zdjęcia".

Przeciągnij zdjęcie na stronę projektu i dopasuj jego rozmiar tak, by sięgało poza obszar zielonych ramek.

W menu dodatkowym, pojawiającym się przy zdjęciu, zaznacz: "Warstwa niżej".

Jak zmienić szablon po rozpoczęciu projektowania?

Wejdź w górną zakładkę: "Tła".

Na rozwijanej liście zaznacz interesującą Cię nazwę szablonu. Zobaczysz wówczas tła dedykowane dla konkretnego wzoru.

Przeciągnij wybrane z nich na stronę projektu - zastępując w ten sposób wcześniejszy szablon.

Co zrobić, jeśli zdjęcia/układy/tła nie ładują się?

Odśwież edytor, lub zresetuj łącze internetowe.

Sprawdź też czy Twój dostawca Internetu nie ograniczył Ci ilości przesyłu danych.

Czy mogę zapisać swój układ/szablon?

Nie.

Możesz jednak skopiować stworzony wcześniej projekt, otworzyć jego edycję i wymienić w nim np. zdjęcia i napisy.

Jak dodać napis na grzbiecie okładki Kreativ 100%?

Za pomocą odnośnika: "A+ Tekst" dodaj napis.

Obróć go do pionu zieloną strzałką i przeciągnij na grzbiet okładki.

Zamieść go na środku, pomiędzy dwiema liniami wyznaczającymi bigowanie oprawy.

Polecamy zachować odstęp co najmniej 3 mm pomiędzy napisem, a każdą z linii.

Jak długo projekt z kreatora online można skopiować i zamówić ponownie?

400 dni od momentu jego zamówienia.

Jak skorzystać z kreatora online przez przeglądarkę Safari (MAC)?

Zainstaluj wtyczkę Adobe Flash Player, a następnie włącz ją w przeglądarce Safari dla witryny najlepszefoto.pl.

Jeśli jest już ona zainstalowana - w zakładce: "Preferencje" pozwól stronie najlepszefoto.pl na użycie wtyczki Flash Player.

 

Odbitki online

Jaki jest limit wielkości jednego zdjęcia w aplikacji online?

18 MB.

Ile zdjęć można wysłać jednorazowo w aplikacji?

200.

Po dodaniu ich do koszyka można załadować w aplikacji kolejną paczkę z 200 zdjęciami i przesłać je wspólnym zamówieniem, opłacając jednorazowo przesyłkę.

Jaka jest gramatura papierów w odbitkach?

Błysk PRO - 235 g/m²

Mat PRO - 235 g/m²

Jedwab - 235 g/m²

Metallic - 250 g/m²

Błysk CDL - 275 g/m²

Mat CDL - 275 g/m²

Co oznaczają skróty dostępne przy wyborze papierów?

Błysk PRO - odbitka naświetlana na papierze błyszczącym, delikatnym, z gładką strukturą. Dobrze oddaje on kontrasty oraz głębię kolorów, przez co wydaje się, że zdjęcie jest bardziej ostre. 

Mat PRO - odbitka naświetlana na papierze typu luster, słabo odbijającym światło, z drobniutką ziarnistą fakturą. Bardzo dobrze oddaje on kolory, choć jest mniej kontrastowy w odbiorze i bardziej "miękki" od papierów błyszczących. Odporny na odciski palców oraz zniszczenia mechaniczne.

Jedwab - odbitka naświetlana na papierze półmatowym, z grubszą niż w przypadku matu strukturą, z gęsto rozmieszczonymi "wypustkami". Charakteryzuje się on delikatnymi kontrastami i gładkimi przejściami tonalnymi. Odporny na zarysowania czy odciski palców.

Metallic - odbitka naświetlana na papierze mocno błyszczącym, odbijającym światło, gładkim. Sprawia on wrażenie większego nasycenia barw i ostrości kantów.

Błysk CDL - odbitka drukowana na maszynie Canon DreamLabo 5000 na papierze błyszczącym, z gładką strukturą i wysokim poziomem połysku. Atramentowa technologia wydruku pozwala na uzyskanie większej soczystości kolorów, bardzo głębokiej czerni i chłodnej szarości. Sztywny, odporny na blaknięcie. Z wysokim kontrastem, więc zachowa i wyostrzy każdy detal lub krawędź.

Mat CDL - odbitka drukowana na maszynie Canon DreamLabo 5000, na papierze słabo odbijającym światło, półmatowym, ze średnim ziarnem w strukturze (pomiędzy jedwabiem a matem PRO). Odporny na dotyk. Doskonale oddający pastelowe i stonowane barwy. Zachowuje dużą ilość detali w cieniach, jednocześnie dając możliwość reprodukcji szerokiej palety kolorów.

Jak zamówić korekcję kolorystyczną odbitek?

Załaduj zdjęcia w aplikacji online.

Przejdź do podsumowania.

Zaznacz te odbitki, dla których zamawiasz korekcję kolorystyczną (taka opcja pojawi się przy każdym zdjęciu).

Na jakich maszynach powstają odbitki?

W zależności od techniki uzyskania obrazu.

Zdjęcia naświetla się na japońskich labach Noritsu, a drukuje na Canon DreamLabo 5000.

W jakiej kolejności zdjęcia trafiają na maszynę?

Według nazwy plików.

 

nKreator

Czy mogę dokończyć projektowanie później?

Tak.

Program podczas zamykania automatycznie zapisuje aktualne zmiany w projekcie. Jeśli chcesz wrócić do pracy uruchom nKreator i wybierz: "Otwórz projekt".

Czy mogę edytować wcześniej zamówiony projekt?

Nie.

Możesz jednak utworzyć jego kopię. Żeby to zrobić otwórz wcześniej zamówiony projekt. Wybierz w menu: "Plik", następnie: "Utwórz kopię projektu" i zaznacz "Tak". Program utworzy kopię, którą można edytować.

 

Składanie zamówienia

Jak wycenić produkt?

Wejdź w nKalkulator.

Wybierz interesujący Cię produkt: jego linię, format, materiał oprawy, okienka i pozostałe dodatki. Przy każdej zmianie od razu zobaczysz, jak kształtuje się cena Twojego zamówienia.

 

 

Jak zamówić opakowanie?

Zamów produkt. W koszyku pojawią się przy nim proponowane opakowania - wybierz jedno z nich. Będzie ono dopasowane (rozmiarem, kolorystyką, użytymi materiałami) do zakupionego fotoalbumu czy fotoksiążki.

 

 

Produkty

Czym różni się fotoalbum od fotoksiążki?

Karty fotoalbumów  naświetlane są na papierze fotograficznym i podklejone na sztywne przekładki. Rozkładówki otwiera się na płasko.

 

Strony fotoksiążki są miękkie i drukowane. W zależności od rodzaju produktu jest to wydruk cyfrowy (Basic i PRO), gdzie strony nie otwierają się na płasko  lub atramentowy (DreamBook), w którym zastosowano płaskie łączenie.

 

 

Do góry