FAQ

Czy zdjęcia będą tak samo wyglądały w druku jak na moim monitorze?

Tak, jeśli:

-masz poprawnie skalibrowany monitor,

-używasz odpowiednich profili kolorystycznych (dopasowanych do papieru używanego w laboratorium),

-Twoje zdjęcia mają poprawną rozdzielczość (wymagamy 300 dpi (px/cal)).

 

Czy moje pliki będą poddawane obróbce graficznej?

Tak, jeśli podczas zamawiania produktu zaznaczono: "korekcję kolorystyczną".

Korekcja dotyczy jasności zdjęć, likwidacji efektu "czerwonych oczu" oraz uzyskania naturalności barw - pliki dostosowywane są do charakterystyki i wymogów poszczególnych maszyn dla otrzymania najlepszego efektu naświetlenia czy wydruku.

Obróbki kolorystycznej nie należy mylić z retuszem.

Czy mogę zamówić wykonanie projektu?

Tak.

W nKalkulatorze, podczas zamawiania produktu, przy opcji: "Wykonanie projektu" zaznacz: "Na zamówienie".

Sprawdź, jak zamówić projekt TUTAJ.

Jakie czcionki użyte są w poszczególnych wzorach?

W niektórych produktach korzystamy z dedykowanych dla konkretnych wzorów czcionek. Chcesz użyć takiego samego fontu w projekcie? Możesz go sprawdzić i pobrać TUTAJ.

 

 

Kreator online

Jak zapisać podgląd projektu dla klienta?

Użyj skrótów:

ctrl + shift + e - jeśli chcesz zrobić podgląd całego projektu,

ctrl + shift + alt + F3 - jeśli chcesz zrobić podgląd pojedynczej rozkładówki.

Takie same skróty obowiązują przy Macu (nie cmd).

Podglądy są skompresowane w pliku .zip

Gdzie jest obszar bezpieczny?

Obszar bezpieczny znajduje się kilka milimetrów przed zielonymi liniami, które wyznaczają przybliżone miejsca cięcia strony. Nie jest wyraźnie oznaczony w kreatorze.

Uwaga! Aby uniknąć białych pasków na brzegach rozkładówek, plik rozciągaj na cały obszar roboczy (poza zieloną linię)

Jak usunąć tło w projekcie?

Wejdź w górne menu w zakładkę: "Tła".

Z rozwijanej listy wybierz interesujące Cię tło, przygotowane dla konkretnego szablonu. Jeśli chcesz mieć tło np. białe lub czarne kliknij na: "Tła jednolite" i przeciągnij wybrane z nich na stronę projektu.

Jak stworzyć tło ze zdjęcia?

Wejdź w menu górne: "Zdjęcia". Wybierz fotografię, która ma stać się tłem dla projektu, lub w dolnym menu "Dodaj zdjęcia".

Przeciągnij zdjęcie na stronę projektu i dopasuj jego rozmiar tak, by sięgało poza obszar zielonych ramek.

W menu dodatkowym, pojawiającym się przy zdjęciu, zaznacz: "Warstwa niżej".

Jak zmienić szablon po rozpoczęciu projektowania?

Wejdź w górną zakładkę: "Tła".

Na rozwijanej liście zaznacz interesującą Cię nazwę szablonu. Zobaczysz wówczas tła dedykowane dla konkretnego wzoru.

Przeciągnij wybrane z nich na stronę projektu - zastępując w ten sposób wcześniejszy szablon.

Co zrobić, jeśli zdjęcia/układy/tła nie ładują się?

Odśwież edytor, lub zresetuj łącze internetowe.

Sprawdź też czy Twój dostawca Internetu nie ograniczył Ci ilości przesyłu danych.

Czy mogę zapisać swój układ/szablon?

Nie.

Możesz jednak skopiować stworzony wcześniej projekt, otworzyć jego edycję i wymienić w nim np. zdjęcia i napisy.

Jak dodać napis na grzbiecie okładki Kreativ 100%?

Za pomocą odnośnika: "A+ Tekst" dodaj napis.

Obróć go do pionu zieloną strzałką i przeciągnij na grzbiet okładki.

Zamieść go na środku, pomiędzy dwiema liniami wyznaczającymi bigowanie oprawy.

Polecamy zachować odstęp co najmniej 3 mm pomiędzy napisem, a każdą z linii.

Jak długo projekt z kreatora online można skopiować i zamówić ponownie?

400 dni od momentu jego zamówienia.

Jak skorzystać z kreatora online przez przeglądarkę Safari (MAC)?

Zainstaluj wtyczkę Adobe Flash Player, a następnie włącz ją w przeglądarce Safari dla witryny najlepszefoto.pl.

Jeśli jest już ona zainstalowana - w zakładce: "Preferencje" pozwól stronie najlepszefoto.pl na użycie wtyczki Flash Player.

 

Odbitki online

Jak zamówić odbitki?

W górnym menu wybierz: nKalkulator.

Zaznacz: FOTOPRODUKTY a następnie: ODBITKI.

Zostaniesz przeniesiony do aplikacji online, która wskaże Ci dalsze kroki.

Jakiej wielkości pliki trzeba przygotować do naświetlenia/wydruku zdjęć?

Format odbitki Rozmiar odbitki w milimetrach Wymagana rozdzielczość Rozmiar w pikselach Przeliczenie rozmiaru
na Mpix (w przybliżeniu)
9x13 90x127 300 DPI 1063x1500 2
10x15 101x152 1205x1795 2
13x18 127x180 1500x2126 3
13x19 127x190 1500x2244 3
15x21 152x210 1795x2480 5
15x23 152x226 1795x2669 5
18x24 178x240 2102x2835 6
20x30 203x300 2398x3534 8
30x40 305x400 3602x4724 17
30x45 305x450 3602x5315 19
30x60 305x610 3602x7205 26
30x90 305x910 3602x10748 38
13x13 127x127 1500x1500 2
15x15 152x152 1795x1795 3
20x20 203x203 2398x2398 6
30x30 305x305 3602x3602 13

 

Ile zdjęć można wysłać jednorazowo w aplikacji?

200.

Po dodaniu ich do koszyka można załadować w aplikacji kolejną paczkę z 200 zdjęciami i przesłać je wspólnym zamówieniem, opłacając jednorazowo przesyłkę.

Jaki jest limit wielkości jednego zdjęcia w aplikacji online?

18 MB.

Jaka jest gramatura papierów w odbitkach?

Fuji Gloss (błysk PRO) - 235 g/m²

Fuji Lustre (mat PRO) - 235 g/m²

Fuji Silk (jedwab) - 235 g/m²

Fuji Pearl (metallic) - 250 g/m²

Canon Gloss (błysk CDL) - 275 g/m²

Canon Lustre (mat CDL) - 275 g/m²

Canon Deep Mat - 240 g/m²

Co oznaczają skróty dostępne przy wyborze papierów?

Fuji Gloss (Błysk PRO) - odbitka naświetlana na papierze błyszczącym, delikatnym, z gładką strukturą. Dobrze oddaje on kontrasty oraz głębię kolorów, przez co wydaje się, że zdjęcie jest bardziej ostre. 

Fuji Lustre (Mat PRO) - odbitka naświetlana na papierze typu luster, słabo odbijającym światło, z drobniutką ziarnistą fakturą. Bardzo dobrze oddaje on kolory, choć jest mniej kontrastowy w odbiorze i bardziej "miękki" od papierów błyszczących. Odporny na odciski palców oraz zniszczenia mechaniczne.

Fuji Silk (Jedwab) - odbitka naświetlana na papierze półmatowym, z grubszą niż w przypadku matu strukturą, z gęsto rozmieszczonymi "wypustkami". Charakteryzuje się on delikatnymi kontrastami i gładkimi przejściami tonalnymi. Odporny na zarysowania czy odciski palców.

Fuji Pearl (Metallic) - odbitka naświetlana na papierze mocno błyszczącym, odbijającym światło, gładkim. Sprawia on wrażenie większego nasycenia barw i ostrości kantów.

Canon Gloss (Błysk CDL DreamPrint) - odbitka drukowana na maszynie Canon DreamLabo 5000 na papierze błyszczącym, z gładką strukturą i wysokim poziomem połysku. Atramentowa technologia wydruku pozwala na uzyskanie większej soczystości kolorów, bardzo głębokiej czerni i chłodnej szarości. Sztywny, odporny na blaknięcie. Z wysokim kontrastem, więc zachowa i wyostrzy każdy detal lub krawędź.

Canon Luster (Mat CDL DreamPrint) - odbitka drukowana na maszynie Canon DreamLabo 5000, na papierze słabo odbijającym światło, półmatowym, ze średnim ziarnem w strukturze (pomiędzy jedwabiem a matem PRO). Odporny na dotyk. Doskonale oddający pastelowe i stonowane barwy. Zachowuje dużą ilość detali w cieniach, jednocześnie dając możliwość reprodukcji szerokiej palety kolorów.

Canon Deep Matte (DreamPrint) - odbitka drukowana na maszynie Canon DreamLabo 5000, na głęboko pochłaniającym światło, matowym papierze, miękkim w odbiorze i przyjemny w dotyku dzięki aksamitnej powłoce, która potęguje efekt płynności przejść kolorystycznych na zdjęciu.

Jak zamówić korekcję kolorystyczną odbitek?

Załaduj zdjęcia w aplikacji online.

Przejdź do podsumowania.

Zaznacz te odbitki, dla których zamawiasz korekcję kolorystyczną (taka opcja pojawi się przy każdym zdjęciu).

Jak zrobić białą ramkę na odbitkach?

W aplikacji do zamawiania zdjęć wybierz: "kadrowanie" a następnie: "biała ramka".

Ważne: nie dodawaj ramki do swojego pliku w programach graficznych.

Na jakich maszynach powstają odbitki?

W zależności od techniki uzyskania obrazu.

Zdjęcia naświetla się na japońskich labach Noritsu, a drukuje na Canon DreamLabo 5000.

W jakiej kolejności zdjęcia trafiają na maszynę?

Według nazwy plików.

Czy odbitki mogą zostać przycięte?

Tak, o około 1 - 2 mm.

O czym trzeba pamiętać projektując napisy na odbitce?

O odsunięciu tekstów o co najmniej 5 mm od każdej z krawędzi zdjęcia, żeby nie zostały one przycięte.

Co oznaczają rodzaje kadrowania dostępne w aplikacji?

bez ramki - jeśli proporcje kadru są przygotowane inaczej niż proporcje odbitki, część obrazu zostanie przycięta do właściwego rozmiaru;

biała ramka - zdjęcie zostanie nieznacznie zmniejszone a wokół niego pojawi się biała ramka o szerokości około 4mm, lub przy formatach odbitek powyżej 20x30 - około 5mm. Wybieraj ramkę z poziomu kadrowania - nie dodawaj jej w programie graficznym;

pełny kadr - jeśli plik nie jest przygotowany we właściwym formacie, obraz zostanie zmniejszony w ten sposób, żeby cała fotogafia była widoczna na odbitce. Może to oznaczać, że w związku z różnicą proporcji boków, tylko część obszaru odbitki zostanie naświetlona - pozostałe miejsce będzie białe. Ponieważ właściwy obraz umieszczany jest zawsze centralnie, białe paski mogą pojawić się na górze i dole fotografii lub po jej bokach.

 

nKreator

Czy mogę dokończyć projektowanie później?

Tak.

Program podczas zamykania automatycznie zapisuje aktualne zmiany w projekcie. Jeśli chcesz wrócić do pracy uruchom nKreator i wybierz: "Otwórz projekt".

Czy mogę edytować wcześniej zamówiony projekt?

Nie.

Możesz jednak utworzyć jego kopię. Żeby to zrobić otwórz wcześniej zamówiony projekt. Wybierz w menu: "Plik", następnie: "Utwórz kopię projektu" i zaznacz "Tak". Program utworzy kopię, którą można edytować.

 

Składanie zamówienia

Jak wycenić produkt?

Wejdź w nKalkulator.

Wybierz interesujący Cię produkt: jego linię, format, materiał oprawy, okienka i pozostałe dodatki. Przy każdej zmianie od razu zobaczysz, jak kształtuje się cena Twojego zamówienia.

 

 

Jak zamówić opakowanie?

Zamów produkt. W koszyku pojawią się przy nim proponowane opakowania - wybierz jedno z nich. Będzie ono dopasowane (rozmiarem, kolorystyką, użytymi materiałami) do zakupionego fotoalbumu czy fotoksiążki.

 

 

Produkty

Czym różni się fotoalbum od fotoksiążki?

Karty fotoalbumów  naświetlane są na papierze fotograficznym i podklejone na sztywne przekładki. Rozkładówki otwiera się na płasko.

 

Strony fotoksiążki są miękkie i drukowane. W zależności od rodzaju produktu jest to wydruk cyfrowy na maszynach HP Indigo (Fotoksiążka PRO oraz Fotoksiążka Basic), gdzie strony nie otwierają się zupełnie na płasko lub atramentowy (DreamBook), w którym zastosowano płaskie łączenie.

 

 

 

Ile danych mieści płyta DVD i DVD DL?

DVD - 4,7 GB

DVD DL - 8,5 GB

Do góry